איטום גגות ביריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות הן יריעות המשמשות לאיטום גגות. איטום גגות ביריעות ביטומניות צריך לעשות שימוש ביריעות תקניות בלבד, בעובי 5 מ"מ. אם אתם מעוניינים לאטום את גגכם בצורה נכונה, מעבר לכך שאתם צריכים קבלן איטום מומחה, קראו את המאמר הבא שיסייע לכם להבין מהם שלבי האיטום ואיך תבצעו אותם על הצד היותר טוב.

אם אתם מעוניינים לתקן את איטום הגג לאחר שכבר בוצע איטום ביריעות ביטומניות, יש לבצע זאת באמצעות טלאים של יריעות איטום ועם חומרים נוספים, אך על כך נדבר במאמר אחר…

איטום גגות ביריעות ביטומניות הוא תהליך המורכב משלושה שלבים עיקריים – הכנת השטח, איטום של הגג והלבנה לבידוד.

הכנת השטח להתקנת יריעות איטום

בשלב הכנת השטח יש להכין את הגג עבור איטום ביריעות ביטומניות. כמו בכל עבודת איטום, קודם כל יש לנקות את הגג מאבק ומלכלוך, מומלץ לשטוף את הגג באופן יסודי ולהשאירו לייבוש במשך 24 שעות. אם אין באפשרותכם לדחות את האיטום לעוד 24 שעות, הקפידו לנקות את הגג היטב ולשים לב לפינות ולמקומות הנסתרים. בשלב זה יש לפרק חלקי איטום ישנם, להסיר אלמנטים חדים מהגג (אנטנות, עמודים, צנרות וכד'), להסיר חלקי בטון וטיח רופפים ולבצע תיקונים באמצעות בטון בכל האזורים הדורשים זאת. רק לאחר ייבוש הבטון ניתן להתחיל באיטומו של הגג.

איטום גגות ביריעות ביטומניות – איך זה עובד?

בכדי להתחיל את איטום הגג יש למרוח פריימר ביטומני בעובי 250 גרם לכל מ"ר על כל שטחו של הגג. באזורי הקירות מומלץ למרוח שכבה נוספת לאיטום מסיבי יותר. לאחר מריחת הפריימר יש להמתין מספר שעות בכדי להגיע לייבוש מלא (מספר השעות המדויק על פי הוראות היצרן).

לאחר ייבוש הפריימר יש להלחים יריעת חיזוק ברוחב של 15 ס"מ על כל החיבורים שיש בין הקירות לרצפה, וכל כל האזורים הרגישים בגג. מומלץ להשתמש ביריעות אשר אין בהן ציפוי אגרגט בכדי שיהיה ניתן להלחים את השכבה הבאה מעל היריעות.

בעת הלחמת יריעות ביטומניות יש להתחיל מהנקודה הנמוכה ביותר בגג ועד הנקודה הגבוהה ביותר בכדי לאפשר זרימת מים חופשית על הגג. לאחר הלחמת היריעות על הגג יש לבצע הלחמה נוספת של יריעות על כל אזורי הרולקות. את כל החיבורים יש לחזק באמצעות ברגים ומסטיק ביטומני. לאחר סיום האיטום בצעו הצפה בכדי לבודקו.

הלבנה של הגג, בידוד – פעולות לאחר איטום ביריעות

לאחר האיטום מומלץ להלבין את כל שטח הגג על גבי יריעות איטום בכדי להגן על היריעות מקרני השמש. את ההלבנה ניתן לבצע עם צבעי אקרילי או צבעי הלבנה ייעודיים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

איטום גגות איזכורית

מהו איטום גגות איסכורית? עבודת איטום של גגות קלים דורשת עבודת הכנה מקדימה אשר תאפשר לנו לאטום את הגג באופן אופטימאלי. במידה

קרא עוד >>
איטום מרפסת

דירות בבניינים אשר מכילות מרפסת, נחשבות בדרך כלל לדירות יוקרתיות יותר, במיוחד עם המרפסת פונה לנוף כמו ים, או חלקת

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: