איטום מקלחות וחדרי רחצה

אם הנכם מעוניינים לאטום את השטח הנמצא מתחת ריצוף המקלחות, האמבטיות, חדרי הרחצה וחדרים רטובים שונים עשו זאת באמצעות חומרי איטום ביטומנים. איטום מקלחות כפי שתואר מתבצע על גבי הצנרת לאחר שכבר כוסתה בבטון, ובמאמר זה נסביר איך לבצע את האיטום בצורה הטובה ביותר. את האיטום מבצעים בשני שלבים – שלב ההכנה ושלב האיטום עצמו.

הכנת השטח לאיטום

בשלב הכנת השטח עבור איטום מקלחת וחדר רחצה יש לבצע ניקיון יסודי של כל השטח מאבק, לכלוך, טיח ובטון. לאחר הניקוי יש לבצע יציקת בטון הנמוכה בכ4 ס"מ מתחת לגובה הריצוף העתידי.

היציקה תמוקם בפתח הכניסה לחדר הרטוב ותשמש כמחסום בכדי למנוע רטיבות אל מתחת לריצוף של שאר חלקי המבנה. לאחר מכן יש ליצוק רולקות בטון (בצורת סהר) בכל החיבורים בין הרצפה לקירות, ולכסות את כל הצינורות הנמצאים ברצפה באופן מלא בעזרת בטון. לבסוף יש להחליק את הקירות שמסביב הרצפה עד לגובה של 10 ס"מ מעל לגובהו של הריצוף החדש העתידי ולהמתין מספר ימים לייבושו של הבטון, תוך הרטבתו פעמיים ביום.

חשוב מאוד! כל עוד הבטון לא יבש לחלוטין אין להתחיל את פעולות האיטום. איטום החדר על גבי בטון שטרם סיים הליך של ייבוש מלא עלול ליצור אדים שיישארו כלואים בבטון ובעתיד יפרקו את האיטום מתשתית הריצוף. בשביל עבודה טובה כדאי שתפנו למומחה איטום.

איטום חדר רחצה

את שלב איטום החדר מתחילים במריחת פריימר ביטומני על כל הרצפה והקירות שבחדר עד מעל גובהם של הפנלים. לאחר מריחתו של הפריימר יש להמתין על לייבושו באופן מוחלט (ראו את הוראות היצרן בעניין). לאחר ייבוש הפריימר יש למרוח שכבה אחת (ראשונה) של חומר איטום ביטומני.

את השכבה יש למרוח על פני כל שטח החדר שאותו אתם מעוניינים לאטום. לאחר ייבוש מלא של השכבה הראשונה יש למרוח שכבה נוספת ולהמתין לייבוש מוחלט של החומר, מספר שעות ההמתנה לייבוש תוכלו לקבוע על פי הוראותיו של היצרן. לצורך יצירת איטום חזק יותר ויציב, מומלץ למרוח שכבה נוספת (שלישית) וכמובן, להמתין שוב לייבוש מלא. לאחר הייבוש, בכדי ליצור הגנה מלאה על חומרי האיטום, מומלץ לפזר חול על כל שטח האיטום.

קיראו גם על: איטום חלונות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

איטום גגות איזכורית

מהו איטום גגות איסכורית? עבודת איטום של גגות קלים דורשת עבודת הכנה מקדימה אשר תאפשר לנו לאטום את הגג באופן אופטימאלי. במידה

קרא עוד >>
בדיקת רטיבות

פעמים רבות אנחנו עלולים להיתקל במגוון רחב של בעיות בדירה או בבית שלנו – החל מבעיות ריצוף, סדקים בקירות ובתקרה

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: