כשלים באיטום בתי קרקע

תחום הבניה הפרטית לוקה בחוסר איטום נכון של שלד המבנה כאשר העבודה נעשית על ידי הקבלן, וזאת ללא תכנון או פיקוח נכון על העבודה בשטח ועל החומרים בהם משתמשים פועלי הבנייה. בעלי בתים רבים, שהשקיעו מאות אלפי שקלים בבניית הבית שלהם, נאלצים להתמודד לאחר הבניה עם בעיות של רטיבות החודרת אל תוך הבית ועם קילוף ונשירה של טיח וציפוי הנמצא על שכבות האיטום בתחתית קירות הבית.

בעיות איטום ורטיבות

כיום, בבתי קרקע רבים ישנה בעיית רטיבות קשה המופיעה דרך סימני רטיבות, קילופים ונפיחות בקיר הבית. במידה ותופעה זו לא מקבלת התייחסות נאותה ולא מטופלת מיד עם הופעת הסימנים הראשוניים לבעיה, הרטיבות ממשיכה ומתעצמת וחודרת אל מתחת לשכבת הריצוף הפנימית של הבית וממשיכה לשאר קירות הבית הפנימיים. לעיתים, במצב כזה, בו עניין הרטיבות לא זכה לטיפול נכון ובזמן נאלצים לפרק את הריצוף ולבצע עבודות תשתית רבות הכרוכות בהוצאות כספיות רבות שיכולות היו להימנע באם עבודות איטום היו מבוצעות נכון, וזיהוי הבעיות היה נעשה בשלבים מוקדמים יותר.

מקורה של בעיה זו הוא בעיקר חוסר מוחלט באיטום של שלד הבית בעת הבניה או אי ביצוע עבודות הכנה על תשתית הבית בטרם תחילתם של עבודות האיטום.

נשירת טיח וציפויי חוץ

תופעה העלולה להתרחש אף שנים רבות לאחר סיום בנייתו של הבית היא נשירה של טיח וציפויי חוץ שיושמו על גבי שכבות איטום. הגורם העיקרי לתופעה הזו הוא ביצוע לקוי של החיבור בין שכבת הטיח לבין שכבת האיטום שתחתיה, בעיקר בחלק הקירות הנמצא בחיבור ישיר עם הגינה. התהליך של פירוד החומרים עשוי לקחת שנים רבות אך תיקונו כרוך בהוצאה כספית גדולה מאוד והחלפה של התשתית.

ולכן, בעת בנייתו של בית יש לשים לב לתכנון נכון ופיקוח מקצועי על הבנייה ועל החומרים בה משתמשים. כל ליקוי, ולו הקטן ביותר, שיתרחש בעת בנייתו של הבית, עלול לגרום נזק רב לאורך שנים ולאלץ את בעלי הבית להוציא כספים מיותרים ולהיכנס להשקעה נוספת רק לצורך תיקוני הבניה שיכולים להימנע בעזרת תכנון נכון.

לפרטים על איטום בתים צמודי קרקע לחצו כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: