איטום גגות מרוצפים

בעלי בתים רבים, שבביתם גגות מרוצפים, מעוניינים לאטום את הגג אך ללא הרמה של הריצוף. האם ניתן לאטום איטום גג מרוצף? על כך נענה במאמר הבא.

הרמה של הריצוף כרוכה בבלאגן רב ובהוצאות כספיות גדולות ולכן שיטת איטום גגות מרוצפים שמבוצעת מבלי להרים את הריצוף מעל פני הגג הנה שיטה הנראית יעילה והכרחית עבור רבים. כמובן כי איטום גג מרוצף ללא הרמת הריצוף הינו יעיל לטווח קצר של 5 שנים לכל היותר, אם אתם מעוניינים בפתרון לטווח ארוך לא יהיה מנוס מלהרים את הריצוף ולבצע את האיטום בצורה יסודית ומלאה.

איטום הגג ללא הרמת הריצוף

אם אתם עדיין מתעקשים על איטום גג ללא הרמת הריצוף עבדו לפי השלבים המצוינים במאמר זה. קודם כל יש לנקות את הגג ולשטפו במים ובסבון בצורה יסודית. יש לפתוח את הפוגות בין המרצפות ובין הפנלים לעומק ורוחב מינימאלי של 4 מילימטר בעזרת דיסק חשמלי, ולשאוב את האבק מכל הפוגות הפתוחות. מומלץ להשאיר את הגג לייבוש במשך מספר ימים, בעיקר בכדי לאפשר לרטיבות הנמצאת תחת הריצוף להתייבש בשמש.

לאחר הייבוש יש למלא את כל הפוגות הפתוחות, החומר המומלץ ביותר לביצוע איטום גגות מרוצפים זה הוא רובה אפוקסית, וכן, לאטום את כל החיבורים בין הפנלים לרצפה, סביב הכניסות של המרזבים, סביב משקופי הדלתות ובמסילות התחתונות של הויטרינות בעזרת חומר איטום פוליאוריטני גמיש. לאחר האיטום יש לנקות את הגג בצורה יסודית, אם תשאירו רובה שלא במקומה היא תתקשה ויהיה לכם קשה מאוד להסירה במועד מאוחר יותר.

סיום האיטום

בעת ביצוע עבודות איטום גגות נהוג לבדוק את האיטום באמצעות הצפה, אך בעת איטום גגות מרוצפים אין לבצע בדיקה זו מפני שהיא תזיק לגג. לאחר סיום האיטום יש לוודא את האיטום מעל הפנלים ובמקרה וישנם מרווחים יש למלא אותם בחומר איטום. אם ישנם קירות או מעקות שאינם אטומים יש לאטום גם אותם כחלק בלתי נפרד מאיטומו של כל הגג.

שוב, כפי שצויין בתחילתו של המאמר, איטום מסוג כזה הינו איטום זמני ולא יחזיק מעמד לאורך זמן. אם אתם מעוניינים לבצע אותו מטעמי חסכון, קחו בחשבון כי את הכסף שתחסכו בעת ביצועו תוציאו מאוחר יותר על כשלים באיטום ועל חידושו מדי כמה שנים, כך שעדיף לכם לבצע את האיטום בצורה טובה (על ידי הסרת הריצוף) וכך להשיג איטום ריצוף מלא לאורך שנים.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:

מעוניינים בשירות מקצועי של איטום גגות? צרו עימנו קשר עוד היום!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

איטום בהתזה

איטום בהתזה הוא אחד מהשיטות היעילות ביותר לאטימת גגות. איטום גגות הינו בגדר חובה לכל מבנה. פעולת האיטום עיקרה להבטיח שלא

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: