איטום בתים צמודי קרקע

נקודת המפגש בין הבית לבין הקרקע ובנקודת המפגש בין הבית לבין יציקות בטון חיצוניות ומשטחים כמו ריצוף ומרפסות, אשר משמשים כמוליכי רטיבות הסופגים אליהם רטיבות מהקרקע ומוליכים אותה אל הקירות הפנימיים של הבית. כתוצאה מכך, נוצרים קילופי צבע ופגעי רטיבות בקירות הפנימיים של הבית, ובמיוחד – בתחתיתם של הקירות.

בעיות אלו, כרוכים בהוצאות כספיות ועבודה רבה היכולה להימנע בעזרת תכנון נכון של הבית. התיקונים יכולים לכלול פירוק מרצפות, חיפויים, מדרגות,ויטרינות, ביצוע חפירות ועוד עבודות תיקונים רבות ויקרות. בכדי למנוע את הבעיות הללו יש לבצע מראש פעולות מונעות ובכך לא להיכנס כלל לנושא זה. איטום בתים צמודי קרקע מונע בעיות כאלו ומבטיח לכם ראש שקט בנושא זה.

כללי יסוד של איטום בתי קרקע

בעת איטום בתים צמודי קרקע ישנם שלושה כללי יסוד מנחים שחייבים לעבוד על פיהם בכדי למנוע בעיות עתידיות:

  1. כל חלקי המבנה הבאים במגע עם הקרקע, חייבים להיות אטומים לחלוטין עד לגובה העתידי של אדמת הגן.
  2. נדרש ביצוע של הפרדה ואיטום בין ריצופים חיצוניים לבין המבנה עצמו. אי ביצוע כלל זה יביא לנזקי רטיבות קשים מאוד, רטיבות החודרת מתחת לריצוף של הבית ובעתיד תגרום לצורך בפירוק הרצפה והוצאות רבות.
  3. יציקות בטון חיצוניות המונחות על הקרקע חייבות להיות אטומות או מופרדות מהמבנה עצמו בכדי למנוע את הולכת הרטיבות אל תוך החלקים הפנימיים של הבית עצמו.

חשוב לציין כי כיום ישנם תוספי איום רבים לבטון המגיעים בצורות שונות וניתן להיעזר בהם לצורך איטום נכון של הבטון.

איטום נכון הוא שיטת החיסכון הטובה ביותר

רבים הם קבלני הבניה שמנסים לחסוך בעלות החומרים ולכן לא מזמינים קבלני איטום ואוטמים נכון את המבנה ולא מספקים מבנה המוגן מפני רטיבות ונזקים דומים. חסכון זה של הקבלנים עלול לעלות לבעלי הבית ביוקר רב כאשר מספר שנים לאחר בנייתו של הבית הרטיבות תגלה ותגרור הוצאות רבות על תיקונים שונים. לכן, בעת בנייה של בית, או כל מבנה, יש לדאוג לפיקוח מלא על העבודה ועל החומרים בהם משתמשים – אם עבודות איטום לא מבוצעות נכון כל עבודת הבניה עלולה להיות לשווא.

למידע נוסף על איטום בתים צמודי קרקע – צרו עימנו קשר ונשמח לסייע!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

בדיקת רטיבות

פעמים רבות אנחנו עלולים להיתקל במגוון רחב של בעיות בדירה או בבית שלנו – החל מבעיות ריצוף, סדקים בקירות ובתקרה

קרא עוד >>
איטום בהתזה

איטום בהתזה הוא אחד מהשיטות היעילות ביותר לאטימת גגות. איטום גגות הינו בגדר חובה לכל מבנה. פעולת האיטום עיקרה להבטיח שלא

קרא עוד >>
בידוד תרמי

בידוד תרמי הינה פעולה שמטרתה לבודד את הקירות החיצוניים של המבנה מן הטמפרטורה החיצונית, וכך לשמור על טמפרטורות המשטח הפנימי

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: