איטום גגות איזכורית

מהו איטום גגות איסכורית?

עבודת איטום של גגות קלים דורשת עבודת הכנה מקדימה אשר תאפשר לנו לאטום את הגג באופן אופטימאלי.

במידה ועבודת ההכנה אינה מתבצעת כנדרש, אזי שכבר בשלב האיטום נרגיש בכך ואם לא אז לאחר מכן, הגג לא ייאטם באופן מוחלט דבר שיפגע בתפקוד הגג ובאיכות החיים של האנשים במבנה.

הכנה לעבודת איטום של גגות קלים מתבצעת הן בכל הקשור לשטח בו עובדים והן בכל הקשור לגג עצמו.

להבדיל מאיטום גגות בטון, שם העבודה מתבצעת בשטח נוח ויציב, הרי שגגות קלים הם פחות יציבים ואם לא שמים לב עלולים לדרוך על לוחות לא יציבים ולא חזקים, דבר שעלול לסכן את בריאותנו. לשם כך מומלץ מאוד לעבוד עם רתמת בטיחות קשורה לגוף, כך אין חשש מנפילה בעת שנעים על הלוחות.

הכנה לקראת איטום

איטום גגות קלים נועד למנוע כניסה של מים דרך הגג אל המבנה.

לשם כך יש לאתר את מוקדי הנזילות, למלא את החללים שבין לוחות הקירוי ולאטום אותם.

לשם כך בהתחלה יש לנקות את כל כתמי החלודה אשר קיימים מעל גבי הלוחות, ולצפות את חלקי הפח בחומר ממיר חלודה. כך נמנע מצב שבעתיד יהיו שוב מוקדים של חורים בגג אשר יגרמו לכניסה של מים פנימה וכן לשמור על גג על נקי.

בו זמנית יש לבצע ניקיון מלא של הגג, זה כולל ניקיון של החיבורים בין הלוחות, ניקיון זה ימנע חלודה וריחות לא נעימים שעלולים להיגרם כתוצאה מהלכלוך.

את הניקיון יש לבצע באמצעות מים וסבון ורק לאחר ייבוש מלא של הגג להתחיל בביצוע של תיקון ואיטום הגג.

חלק זה יתבצע בין היתר באמצעות איטום בין החיבורים של הלוחות השונים, במידת הצורך יש גם להחליף את הברגים וללטש את קצוות הברזל.

תהליך האיטום

בתחילת תהליך האיטום יש להתיז או למרוח חומר יסוד על כל שטח הגג. עם ייבושו יש לכסות את כל ראשי הברגים ולאחר מכן לכסות את הגג עם שכבה אתת של חומר איטום פוליאוריטני.

בשלב הבא יש לאטום את כל הגג בחומר איטום עד שהגג מתייבש, אז מורחים שכבה שנייה של החומר ושוב מחכים שהוא יתבייש.

על פי ההמלצה יש למרוח בכל פעם 1.5 ק"ג למ"ר מהחומר, כך הוא ייטמע בצורה נכונה על הגג ויאפשר איטום מוחלט של הגג. חשוב להקפיד שמבצעים את המריחה בכל חלקי הגג, ולא משאירים שום מקום ריק מחומר.

בסוף התהליך על מנת לוודא שהגג אכן אטום לגמרי, יש להרטיב אותו. כך נוכל לבדוק האם כל החורים בו נאטמו טוב מספיק ומים לא חודרים פנימה. כמו שציינו בתחילת המאמר, אם תהליך ההכנה התבצע באופן אופטימאלי, הרי אין סיבה שהגג לא יהיה אטום כנדרש.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

בידוד גג הפוך

גג הפוך הינו ביטוי לשיטת בידוד יעילה מאוד עבור גגות שטוחים באמצעות שיטה זו מעלים את שכבת הבידוד אל מעל

קרא עוד >>
איטום בהתזה

איטום בהתזה הוא אחד מהשיטות היעילות ביותר לאטימת גגות. איטום גגות הינו בגדר חובה לכל מבנה. פעולת האיטום עיקרה להבטיח שלא

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: