איטום מרתפים ומקלטים

חללים ומקומות תת קרקעיים בדרך כלל מלאים בבעיות שונות – החל מבעיות מיזוג ואוורור ועד לבעיות של נזילות, רטיבות ואיטום. מקלטים ומקומות תת קרקעיים הם בדרך כלל מקומות בהם מאוד קשה לבצע איטום מרתפים או איטום מקלטים מוחלט בטענה כי מים תמיד ימצאו את דרכם אל אותו המקום.

איטום מרתפים המתבצע בצורה מאוד זהירה, ממוקדת וטובה תוך כדי שימוש בחומרי המתאימים לאיטום ובשיטות מיוחדות עלול למנוע רטיבות חוזרת ושבה באותו מרתף או מקלט. לפניכם מאמר בנושא איטום מרתפים.

ממה נגרמת רטיבות במרתפים ולמה היא עלולה לגרום?

רטיבות במרתפים, במקלטים או בכל חלל תת קרקעי אחר עלולה להיגרם על ידי מספר גורמים (למידע נוסף על בדיקת רטיבות). אחד מהגורמים הבולטים ביותר העלולים לגרום לרטיבות או לנזילות באותו חלל תת קרקעי הוא התפוצצות של צינור מים בקירות.

התפוצצות הצינור עלולה לגרום לרטיבות בקירות – ריחות לא נעימים, התפתחות של טחב ואפילו עובש. כמו כן, בנייה ואיטום מרושל עלולים לגרום לחדירה של מים לקירות המקלט או המרתף ולגרום לנזקים רבים כגון עובש, טחב, ריקבון וכדומה. ניתן לטפל בבעיה באמצעות איטום מרתף.

איטום מרתפים נכון

איטום מרתף נכון צריך להתבצע במספר שלבים- השלב הראשון הוא שלב ההכנה והשלב השני הוא שלב ביצוע עבודת האיטום. לפניכם פירוט לגבי שני השלבים הללו בתהליך איטום מרתף.

  1. שלב עבודות ההכנה – כדי לבצע איטום מקלט בצורה נכונה חשוב להכין את המשטח אותו רוצים לאטום. קודם כל, צריך לפרק ולהסיר את כל השכבות השונות של הקיר עד לקירות הבטון- צבע, טיח, חלקי בטון סדוקים או רופפים וכדומה. לאחר מכן, במידה ונתקלים במוטי ברזל חלודים וגלויים לעין, מצפים את הברז החלוד בחומר מיוחד. לאחר מכן, מבצעים החלקה ומילוי של הבטון ומפצים את המשטח באמצעות חומרים מיוחדים המיועדים לשמירת האיטום.
  2. שלב עבודת האיטום – עבודת האיטום צריכה להיות מאוד מסודרת ויעילה. את תהליך איטום מקלטים מתחילים מאטימה של חללים ומקומות קטנים יחסית כגון משקופים או צינורות הגלויים לעין. על קירות הבטון מניחים חומר איטום צמנטי לאחר התייבשותו של החומר מורחים שכבה שנייה ואפילו שלישית לשמירה על אטימות לאורך זמן. החומר הצמנטי דואג לתהליך איטום מקלטים טוב ויעיל.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

איטום גגות איזכורית

מהו איטום גגות איסכורית? עבודת איטום של גגות קלים דורשת עבודת הכנה מקדימה אשר תאפשר לנו לאטום את הגג באופן אופטימאלי. במידה

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: