איטום משטחים מרוצפים

איטום משטחים מרוצפים יוצרת מצב בו שכבת האיטום היא עליונה – על גבי המשטח המרוצף, ובכך משמשת גם כשכבת הציפוי הסופית של המשטח.

שיטה זו אינה מחליפה את הכרחיות מערכת האיטום שתחת הריצוף ובאה אך ורק בכדי לחזק אותה.

את האיטום מבצעים בשנים האחרונות בעזרת חומרי אטימה פוליאוריטנים הנצמדים היטב אל האריחים ומשמשים כשכבת ציפוי לאריחי הרצפה. את החומר ניתן ליישם כצבעוני או שקוף, ובעת השימוש בו עבודות האיטום מסתיימות בדרך כלל תוך 48 שעות – לא יותר מכך.

יתרונות האיטום מסוג זה

איטום מסוג זה מספק פתרון מהיר לבעיות של נזילות ורטיבות תחת משטחים מרוצפים, הציפוי הינו עמיד מפני קרינתה של השמש ומפני כימיקלים שונים, אינו סופג לכלוך, עומד בפני שחיקה ושריטות ומשווה למשטח שאותו אטמו מראה מבריק ויוקרתי גם בצבעו השקוף וגם כצבעוני.

חסרונות האיטום מסוג זה

האיטום הנ"ל הינו בעל גמישות מוגבלת כתוצאה מכך שעובי שכבת הציפוי הינו דק מאוד, מראם של האריחים משתנה בעקבות הכיסוי ובמיוחד כשמדובר בכיסוי בחומר הצבעוני ובנוסף, החיסרון העיקרי הוא שמדובר בפתרון זמני שאינו פותר את הצורך בהרמת הריצוף במקרים של רטיבות קשה הנמשכת לאורך זמן.

חומרי האטימה הפוליאוריטנים

חומרי האטימה הפוליאוריטנים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות – חומרים ארומאטיים וחומרים אליפטיים. החומרים האליפטיים הינם בעלי חסינות גבוהה מקרינתה של השמש וכמובן – חסינים מפני כימיקלים, בנוסף הם בעלי עמידות גבוהה ולא נשחקים במהירות.

חומרי אטימה אלו מתאימים לכיסוי וגם איטום גגות מרוצפים, קירות ושטחי ריצוף החשופים לשמש. לעומתם, חומרי האטימה הארומאטיים מתאימים לשימוש במקומות מוצלים אשר בהם אין סיכוי גבוה לחשיפה לשמש וחומרים כימיקלים.

שלבי העבודה

בעת עבודת האיטום יש להקפיד על ניקיון יסודי של המשטח שאותו מצפים, לבצע תיקוני רובה ומילוי של שקעים ואיטום תחת הפנלים ובמקומות הידועים כרגישים לסדקים באמצעות מסטיק פוליאוריטני גמיש.

לאחר כל עבודות ההכנה מתחילים במריחת שכבה של קישור על גבי כל המשטח – יש לשים לב למריחה של שכבה דקה ולאחר מכן להמתין ליבוש (על פי הוראות היצרן).

לאחר מכן מורחים שכבה ראשונה של חומר זיפות שקוף וממתינים לייבוש מלא. לאחר הייבוש מורחים שכבה שנייה וממתינים שנית לייבוש מלא של החומר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

בדיקת רטיבות

פעמים רבות אנחנו עלולים להיתקל במגוון רחב של בעיות בדירה או בבית שלנו – החל מבעיות ריצוף, סדקים בקירות ובתקרה

קרא עוד >>
איטום חלונות

הופעתם של כתמי רטיבות סביב החלונות שכיחה כמעט בכל בית ומטרידה בעלי בתים רבים. בכדי למנוע את הרטיבות יש לבצע

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: